سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک زیبایی دکتر لاغری

فیلرها یا ژل های تزریقی در حوزه زیبایی موادی هستند که برای فرم دهی و حجم دهی به نواحی چون گونه‌ها و لب‌ها تزریق می‌شوند. یکی از سوالتی که همواره مراجعه کنندگان برای استفاده از این فیلر‌ها و ژل‌ها دارند این است که آیا تزریق دائمی است یا جذب خواهد شد؟!

[ کلینیک دکتر لاغری، معتبرترین مرکز تزریق ژل در سعادت آباد تهران ]

قبل از هر چیز باید بگوئیم عمل‌های تزریقی در هر فرد ماندگاری متفاوتی دارد! اصولا در تزریق ژل متابولیسم بدنی نیز بر ماندگاری تاثیر گذار است. اما نوع فیلر تزریقی نیز می‌تواند ماندگاری ژل را تعیین کند. به همین خاطر در این بخش دو دسته ژل‌های موقت و ژل‌های دائمی را مورد بررسی قرار داده‌ایم با ما همراه باشید.

1. ژل‎‌های دائمی و غیر قابل جذب

ژل‎‌های غیر قابل جذب اثرات نامطلوبی بر بدن دارند و به این دلیل، مصرف آنها به شدت کاهش یافته است. در نحوه تزریق ژل برای مواردی که چین و چروک‌های بسیار عمیقی روی پوست ایجاد شده است از ژل‌های دائمی استفاده می‌شود. گرانول‌های پلی متیل متاکریلات تنها پرکننده غیر قابل جذب تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده پلی متاکریلات یا  PMMA است.

کاربرد این ژل فقط برای تزریق ژل دور لب مجاز است. با این حال، در برخی موارد، پزشکان از این فیلر برای پر کردن زخم های عمیق استفاده می کنند. اگرچهPMMA  با بدن سازگار است و بدون تغییر در زیر پوست باقی می ماند، اما ممکن است علایمی مانند تورم، کبودی یا قرمزی، خارش و درد ایجاد کند. این عوارض معمولا بعد از 24 الی 48 ساعت از بین می روند، اما به دلیل تزریق ژل با یک ژل غیر قابل جذب، آلرژی های پوستی ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند. سایر ژل‎های دائمی همانطور که گفته شد، تنها پرکننده غیرقابل جذب و دائمی مورد تایید سازمان غذا و دارو، پرکننده PMMA است. سایر ژل‎‌ها مانند روغن سیلیکون دارای تاییدیه بهداشتی نیستند و بهتر است از تزریق این گونه ژل‌‎ها خودداری کنید.

2. فیلرهای موقت یا قابل جذب

در این روش‌ها بعد از تزریق ژل، ماده تزریق شده پس از مدتی جذب پوست شده و از بین می‌رود. ژل‌های موقت معمولا خواص خوبی برای تقویت پوست و عضلات صورت دارند. مهم‌ترین ژل‎های موقت عبارتند از:

  • کلاژن

این یک پروتئین ارزشمند برای فرم دادن به پوست است. کلاژن به تقویت پوست و تقویت استخوان ها و غضروف ها کمک می کند. کاهش کلاژن در سطح پوست یکی از دلایل پیری زودرس است. کلاژن حیوانی معمولا در تزریق ژل مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ژل عوارض کمی دارد و البته ماندگاری آن کوتاه است.

  • اسید هیالورونیک

این ماده قندی است که در بافت های بدن انسان مانند پوست و غضروف وجود دارد. مخلوط این ماده با آب فله مانند ژل می شود. این نوع ژل ماندگاری بیشتری نسبت به کلاژن دارد.

مشاوره تزریق ژل در دکتر لاغری

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره بیشتر درباره نحوه تزریق ژل با شماره تماس 02191002555 در تماس باشید. مشاورین ما در کلینیک 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند.