سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک زیبایی دکتر لاغری

تزریق چربی به گونه یکی از متدهایی است که در کلینیک دکتر لاغری با هدف فرم‌دهی، زاویه سازی و حجم دادن به گونه‌ها انجام می‌شود. از آنجایی که در حوزه زیبایی همواره افرادی بوده‌اند که به دلایل مختلف نه تنها به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند بلکه درگیر عوارضی نیز شده‌اند، همواره این سوال برای متقاضیان تزریق چربی گونه پیش می‌آید که آیا تزریق چربی گونه عوارض دارد یا خیر؟

قبل از اینکه بخواهیم بگوئیم عوارض وجود دارد یا خیر؟ باید بگوئیم به طور کلی این روش بدون عوارض است! مواردی جون رعایت نکردن مراقبت‌ها و یا مراجعه نکردن به یک کلینیک معتبر از عمده ترین دلایل بروز این عوارض هستند. معایب و عوارض تزریق چربی گونه به دو بخش عوارض بی خطر و کوتاه مدت و عوارض جدی تر تقسیم می‌شوند.

آیا تزریق چربی گونه عوارض دارد؟!

اگر می‌خواهید با معایب تزریق چربی به گونه آشنا شوید و بدانید تزریق چربی به گونه چه عوارضی دارد، باید بدانید که هدف از تزریق کردن چربی گونه چیست و چه تغییری در ظاهر شما ایجاد خواهد کرد. 

  • تغییر در ظاهر

به طور معمول، بعد از تزریق چربی، مقداری از حجم چربی به مرور زمان از بین می‌رود و سپس پایدار می‌شود. این احتمال وجود دارد که درمان‌های بیشتری مورد نیاز باشد تا حجم مورد نظر چربی تزریق شده و ظاهر حاصل شده حفظ شود. کمتر پیش می آید که اگر شما افزایش وزن قابل توجهی را تجربه کنید، حجم چربی افزایش یابد و موجب ظاهری نامطلوب شود. درک این موضوع مهم است که این احتمال وجود دارد که بیش از یک جلسه درمان مورد نیاز باشد و بنابراین با جراح خود در مورد هزینه‌های مرتبط با تکرار درمان‌ها صحبت کنید.

  • عدم تقارن

ظاهر متقارن گونه ممکن است ناشی از روش تزریق چربی نباشد. عواملی مانند رنگ پوست، رسوبات چربی، برجستگی استخوانی و انقباض (تونوس) عضلانی ممکن است به عدم تقارن طبیعی ویژگی های جسمی کمک کند. ممکن است امکان دستیابی یا حفظ تقارن دقیق پس از تزریق چربی نباشد.

  • سروما

ممکن است مایع بین پوست و بافت‌های زیرین پس از جراحی جمع شود، ترومای شدید که به آن سروما گفته می‌شود. ممکن است متوجه افزایش در ناحیه پیوند چربی، تورم موضعی یا تغییر شکل شوید که لازم است به شما هشدار دهد که احتمال دارد در دوره بعد از عمل سروما در بدن شما رخ داده باشد. در صورت بروز این مشکل به جراح خود اطلاع دهید و روش های اضافی برای تخلیه مایع ممکن است مورد نیاز قرار گیرد.

جدی ترین عوارض تزریق چربی به گونه بسیار به ندرت است. چنین شرایطی شامل: آمبولی چربی ( یک تکه چربی ممکن است وارد جریان خون شود و منجر به شرایط تهدید کننده زندگی ) ، سکته مغزی، مننژیت، التهاب مغز، عفونت جدی، کوری یا از دست دادن بینایی یا مرگ شود.

مشاوره رایگان دکتر لاغری

برای جلوگیری از بروز هر یک از این عوارض پیشنهاد میکنیم با شماره 02191002555 تماس بگیرید و مشاوره شوید.